Houbaření a Planeta Země ...

8. října 2007 v 19:01 | Martina |  Myšičky ve školním roce 2007/2008
Protože je právě v plném proudu hobařská sezóna, proběhl úvod minulého týdne ve znamení "Houbaření".
  • zacvičili jsme si jako "hříbečky v lese"
  • popovídali jsme si v kroužku o houbaření, děti se svěřily, kdo byl o víkendu na houbách..., pověděli jsme si také o nebezpečí, jaké pro nás některé houby znamenají, naše povídání jsme zvlášť zaměřili na jedovatou muchomůrku
  • naučili jsme se písničku o "Muchomůrce v lesíčku", kterou jsme spojili s jednoduchým tanečkem v kroužku
  • každé dítě si vyrobilo muchomůrku, kterou jsme potom "zasadili" do mechu
Dále jsme si potom povídali o planetě Zemi a o bydlení na ní:
  • pro velký individuální zájem dětí jsme si denně listovali v dětském atlasu a povídali si o tom, co tam vidíme (prohlídka planety Země, kontinentů, ukazování si pevniny, vody, lesů, hor..., ukazování si obrázků planet ve vesmíru)
  • sestavila jsem pro děti překážkovou dráhu "na planetě Zemi", kde všechny děti přelézaly pohoří, plazily se po písku, přeskakovaly kameny, plavaly v moři a kličkovaly v lese
  • seznamovali jsme se s glóbusem (předmětem pro některé známým a pro jiné děti zcela neznámým), ukazovali jsme si, kde na něm vidíme vodu, písek, hory, led, les), velmi stručně jsme si řekli, že na glóbusu je zobrazeno mnoho různých republik... , ukázali jsme si místo, kde je Česká republika.
  • povídali jsme si o lidech a o zvířatech na Zemi a o tom, kde mají domov - děti hádaly, co je domovem jednotlivých tvorů
  • diskutovali jsme na téma: "proč všichni potřebujeme domov?"
Padly odpovědi jako: "aby nám bylo teplo", "aby tam byla maminka", "aby jsme měli kde spát", "aby jsme se schovali před bouřkou, deštěm, větrem, shěhem...", "aby nás nepokousala klíšťata", "aby nás nesebrala klekánice", "aby jsme se nebáli čertů".
Na moji otázku: "Co by se stalo, kdyby jsme neměli domov?" reagoval nejrychleji Viktorek. Řekl: "Bydleli bysme ve stanu.", čímž děti dokonale odzbrojil a umlčel.
  • vytvářeli jsme si veliké společné domy (na jejichž vykreslování spolupracovaly vždy děti z jednotlivých stolečků); každý má v domě své okýnko, a do toho oknýnka nakreslil sebe a svou rodinu
  • s paní učitelkou Ivetou se potom děti učily říkanku s pohybem: "Já malý človíček" a vyrobily si listnatý strom (malba vodovkami, lepení listů)
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama